AL FATIHAH

Ya Allah, cepatnya kau ambil kawan sepermainan aku,
Solehah Binti Mokhtar.
sedih aku dibuatnya.

pagi ISNIN, 16 August 2010.
mama msg aku

"adik, solehah kawan kamu dah meninggal"

aku dengan mamainya memang blur lah masa tuh.
aku baca msg tu, then terus terbangun..
muka dah pucat dah masa tuh.

dalam hati aku "biar betul mama ni, budak tu baru je form4 kot"

then aku msg balik mama,

"seriously?"

mama tak reply. aku pun tak puas hati lah. aku rasa macam mimpi sangat.
last last aku call mama.

aku : mama, betul ke? bila?
mama : a'ah. tadi mama nak pergi kerja, bapak wan bgtau mama.
aku : hah? bila dia meninggal? kenapa?
mama : pagi tadi. masa sahur. before subuh. sebab denggi dik. terkejut mama dengar.
aku : hah? pagi tadii? *speechless*
mama : a'ah. ni mama nak pegi kerja kejap. then dlm kul 10 mama balik tgk dia.
aku : ouh okay.

lepas letak phone, aku terus tak boleh tidur.
menangis sorang2.
sedihnya aku. TERASA gila pemergian kau Solehah.
walaupun alin tada lah rapat sangat dengan kau.
tapi kau dah lah junior yg sangat gila2 bila jumpa aku.
aku dah anggap kau macam adik aku.
kau lah junior aku masa sekolah rendah, sekolah menengah dan juga dalam pengawass.

aku teringat masa dia tanya aku pasal pmr.
aku teringat masa gelak2 dengan dia masa dekat kantin sekolah
aku teringat masa dia tanya pasal zul dekat aku.
aku teringat masa dia ckp " sweet gila korang "

aku terus call lala.
tapi tak dapat. namun aku tetap terus call sampai lah lala angkat.
masa tuh lala baru je balik dari pengebumian arwah.

aku TERKILAN gila sebab takdapat jumpa arwah buat kali terakhir.
aku TERKILAN gila sebab takdapat bantu pengebumian arwah.
aku TERKILAN gila sebab takdapat memohon kemaafan dekat arwah.
aku TERKILAN sangat. SANGAT TERKILAN.

OH MY GOD! kenapa kau ambil dia awal sangat?
SPM pun dia tak ambil lagi.

hmm, tetapi aku redha Ya Allah.
aku tahu, inilah yang dia harap.
dia mahu pergi berjumpa KAU pada bulan Ramadhan.
aku akan sentiasa mendoakan kebahagian dan kesejahteraan kau di sana wahai Kawanku Solehah Mokhtar.

REST IN PEACE

ALFATIHAH.

SOLEHAH BINTI MOKHTAR
16021994-16082010
Isnin, 16/8/2010, 5.40 pagi

written by azleenfarahim.

No comments:

Post a Comment