Instashop / Mencari Kerja Kosong - Ijazah Perakaunan

Assalamualaikum w.b.t wahai pembaca blog.

Hari ini aku announce dekat sini bahawasanya aku telah membuat satu akaun instagram ataupun lebih 'glamer' instashop.
Disebabkan aku ni jenis tak boleh duduk rumah tanpa buat apa-apa... makin lama ia makin bosan.

Aku mendapat idea untuk mengemas almari. Dan aku dapati almari aku yang telah padat dan sendat dengan baju-baju itu semua sebenarnya.... MEMPUNYAI BANYAK BAJU YANG AKU DAH TAK PAKAI.

Mostly aku pakai sekali dua. ATAUPUN LANGSUNG TAK PERNAH PAKAI.
SEBAB?
  • Aku sudah membesar a.k.a kegemokan melanda
  • Baju tu sudah sejak azali kecik masa dibeli
  • Baju tu zaman aku freehair (seksi lah kot)
  • Aku makin dewasa dan baju-baju itu tidak sesuai untuk dipakai
So, korang paham kan perasaan bila, kita nak bakar baju tu kita sayang. Nak bagi dekat rumah anak yatim pun, macam tak sesuai. (plus i don't know kat mana rumah anak yatim terdekat yang terima baju-baju sedekah)

Oleh itu, sila lah menjenguk jenguk di instashop saya dan cuci-cuci lah mata anda.
 
AKAN DI UPDATE DARI SEMASA KE SEMASA
@prelove_sales


Sila lah melawat @prelove_sales !
Do visit @prelove_sales !
@prelove_sales
@prelove_sales

Sampai disitu je tentang instashop yang aku buat. Now kita pergi a bit formal. Tapi takda lah formal sangat pun.. Hahaha

Well actually saya tengah cari kerja yang berkaitan dengan perkaunan disebabkan saya baru je lepas dapat result final sem DEGREE IN ACCOUNTANCY February lepas. So, dah apply few tempat tapi tak dapat call lagi.. Oleh itu, menganggur lah saya dirumah ini.

Saya ada pengalaman dalam bidang tax di sebuah audit firm selama 6 bulan. Yelah, praktikal lah katakan.. So, lepas habis belajar ni, saya rasa macam nak menceburkan diri dalam bidang perakaunan. Literally wanting to learn doing account in real working life. Experience is what i'm searching for. Kalau ada company yang provide training untuk lepasan ijazah seperti saya ini, saya nakkkkkkkk sangat jadi one of your family members.

I need opportunities to gain experience. I want to start my career with something that shows me accounting is not a boring field to learn..

That's all for tonight i supposed ?

Thank you for spending your time reading these.


Written by Azleen Farahim

No comments:

Post a Comment