#JejakJepunSonoise (TOKYO 17-23 APRIL 2017) PART 1 - Summary for cost.

Assalamualaikum w.b.t

Hai gaiss.
Sorry dah lama tak update. I've been working too much lately until i don't even have a time to open up my laptop and start blogging. I'm sorry for not continuing my entry about #umrahpertamaku . Because it has been a while and i've already forgot what i've done there.
But praise to Allah that HE gave me a chance to visit HIS place. Alhamdulillah.
Okay, for not drag-ing any more talks here. Let me start my post with Basmallah.

Mari lah kita mula dengan perkembangan baru aku okay?
Sekarang, aku masih bekerja di tempat yang sama. Iaitu bank tu lah. Malas nak sebut.
Dan saya masih 'single' and searching. HAHAHA kbai. Itu jela perkembangan aku sekarang. Jom mula entry tentang #JejakJepunSonoise NAK?

Bermula lah kisahh.....

Sebenarnya percutian ini sangat tiba-tiba... Sebab apa?
Sebabnya.. bebudak ni asyik bising pasal 'COLDPLAY CONCERT' dorang..
Dan disebabkan sahabat saya lagi sorang tu pun asyik cakap tengah 'que-up' untuk beli tiket tu..Aku pun ada lah sembang dengan si #sonoise ni saje saje jelaa..Pastu, dorang cakap KeTokyoKeKita? sebabnya, dorang tak dapat ticket yang dekat Singapore, Manila etc etc dan akhirnya dorang dapat dekat Tokyo which is the last country for Asia.

Then aku cakap lah, if dorang nak ke Jepun.. Aku nak ikut sebab nak berjalan.
Tengok-tengok mereka belikan aku sekali tiket Coldplay tu.. Okayy.... #sisRedha.
Sebab apa aku takda lah excited sangat nak pergi concert tu? sebabnya.. aku hanya tahu few lagu dia...Itu pun yang baru famous dekat radio. hahaha

So....si Sarah dengan Aezaty yang sooo excited nak pergi tengok Coldplay concert tu pun terus mencari ticket flight lepas berjaya beli ticket untuk concert tu.. And Ain pun nak ikut juga, dan kami decide nak pi ziarah Farah juga. Alang-alang tu tumpang lah juga rumah dia. SAVE BUDGET ! HAHAHA

So here are my expenses :

Pertukaran wang

Perbelanjaan kami.

Duit yang tinggal.

Berdasarkan pengiraan di atas, TOTAL PERBELANJAAN SAYA UNTUK TOKYO (17-23 APRIL 2017) ialah RM3,456.20.

Secara konklusinya, TUMPANG RUMAH ORANG SALAH SATU CARA UNTUK POTONG KOS. HAHAHA sebab kami ada jumpa orang from Malaysia jugak. Mereka seminggu jugak dekat Tokyo. Dan mereka cakap seorang RM700 habis untuk accomodation seminggu.

p/s: Misc exp tu aku tak sure lah apa yang aku beli.. Benda yang shopping syok sendiri je rasanya. HAHA tak jumpa pulak resit. Tapi ada lah yang macam beli air BOSS gedegang dia tu. ahahaha



Aku rasa itu jela kot for now. Dah 12 tengah malam dah ni. Letih makk nak memikir. Esok sambung naa.. Selamat Malam semua, Assalamualaikum.

Love, AF

No comments:

Post a Comment